Uczniowie klasy VII realizowali projekt organizowany przez Uniwersytet Dzieci w Klasie.
W ramach projektu, na godzinach wychowawczych klasa 7 zrealizowała cykl 8 lekcji spełniających założenia podstawy programowej:
Czym jest empatia?
Co to znaczy być odpowiedzialnym?
Czy surowe karanie przestępców jest słuszne?
Czy wolontariat może być kluczem do kariery?
Ile kultur zmieści się w jednym mieście?
Jak stworzyć przepis na tolerancję?
Jak świadomie podejmować decyzje?
Jak wspierać osoby z niepełnosprawnością?
Podczas kreatywnych zajęć uczniowie analizowali takie wartości, jak: odpowiedzialność, tolerancja, czy wsparcie innych. Dzięki projektowi rozwinęli wrażliwość na potrzeby wspólnoty lokalnej oraz znajomość powszechnie przyjętych zasad. Uczniowie budowali także postawę świadomego uczestnictwa i twórczego zaangażowania w życie społeczne.
Zajęcia prowadzone według tych scenariuszy cieszyły się dużym zainteresowaniem, urozmaicały lekcje i rozbudzały ciekawość poznawczą uczniów, umożliwiając im wszechstronny rozwój.
„Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.”